Optymalizacja procesów sprzedaży

audyt i wdrożenie zmian  - kanały sprzedaży bezpośredniej B2B i B2C

Klient

międzynarodowa firma szkoleniowa

Lokalizacja

Warszawa, PL

Czas realizacji

3 miesiące

Dofinansowanie KPO

budżet klienta

Informacje o projekcie

Projekt został zrealizowany dla polskiego oddziału międzynarodowej firmy dostarczającej specjalistyczne szkolenia, dedykowane dla certfikowanych specjalistów oraz przedsiębiorstw.

Głównym zadaniem była analiza i optymalizacja procesów w celu zwiększenia szans sprzedaży specjalistycznych usług szkoleniowych.

Stosowany przez firmę regionalny model sprzedaży nie uwzględniał specyfiki lokalnego rynku oraz bardzo mocnej konkurencji w Polsce.
Zastosowanie metodyki i model sprzedaży, działające w Wielkiej Brytanii, nie dawały zadowalających wyników sprzedaży w Polsce.

Wyzwania

Silni konkurenci usług szkoleniowych oferowanych przez firmę,  wąska grupa odbiorców oferty, frustracja pracowników odpowiedzialnych za pozyskiwanie klientów i sprzedaż, zmiany w międzynarodowych strukurach organizacji i związane z tym spowolnienie w podejmowaniu decyzji. Rosnące oczekiwania dot. poprawy wyników wyzwoliły potrzebę dogłębnej analizy procesu sprzedaży oraz samej oferty. Dodatkowe wyzwania związane były ze specyfiką lokalnego rynku (wymagania klientów) oraz regulacjami prawnymi stosowanymi w Polsce.

Pomimo dużej suwerenności polskiego oddziału firmy, zmiany mogły być wprowadzone w granicach określonych przez ład korporacyjny (corporate governence) centrali firmy w Wielkiej Brytanii.
icon-alt

Zespół projektowy

7 osób z działu sprzedaży i utrzymania klienta,
2 konsultantów SiriusHub (doświadczeni menadżerowie sprzedaży)
Sponsor projektu - Prezes Zarządu oddziału w Polsce
icon-alt

Główne cele

Poprawa wyniku sprzedaży
Usprawnienie pracy działu sprzedaży i obsługi klienta

Rozwiązania & usługi

Zakres usług zrealizowanych w tym projekcie:
  • qxio-checkmark-circledanaliza i audyt procesu sprzedaży (wg. corporate governance)
  • qxio-checkmark-circledweryfikacja kompetencji zespołu sprzedaży
  • qxio-checkmark-circledanaliza oferty
  • qxio-checkmark-circledanaliza narzędzi wspierających pracę działu sprzedaży
  • qxio-checkmark-circledprototypowanie zakresu zmian
  • qxio-checkmark-circledrekomendacja zmian procesowych
  • qxio-checkmark-circledszkolenia dla pracowników działu sprzedaży
  • qxio-checkmark-circledwdrożenie modyfikacji procesu sprzedaży
  • qxio-checkmark-circledrekomendowanie zmian w obszarze rozwiązania CRM

Rezultaty

Raport audytowy dla Zarządu zawierający m.in. zakres wprowadzonych i rekomendowanych zmian.
Wprowadzone zmiany dotyczyły:
- optymalizacja i automatyzacja procesów sprzedaży (uwzględnienie corporate governance)
- precyzyjnie zdefiniowane cele pośrednie sprzedaży
- standaryzacja raportowania i wewnętrznych KPI (dział sprzedaży i obsługi klienta)
- usprawnienie obiegu dokumentów i informacji
- wdrożenie dodatkowej metodyki sprzedaży dedykowanej dla nowego pakietu usług
- umożliwienie szybszej reakcji na zmiany rynkowe
- usprawnienie narzędzi do automatyzacji marketingu

Efekty (pomiar w drugim kwartale od wprowadzenia zmian):
- zwiększenie ilości 'sales leads' o 60%  { QY/QY-1 }
- skrócenie czasu zamknięcia sprzedaży o 75% w wybranych grupach ofertowych
- zmniejszenie ilości błędów w ofertowaniu
- poprawa prognozy sprzedaży
- spójność i transparentność komunikacji w zespole sprzedaży, poprawa relacji interpersonalnych
icon-alt

Co dziś możemy zrobić dla Ciebie ?

1. Optymalizacja procesów sprzedaży
  • po wstępnej analizie Twoich obecnych procesów zaproponujemy indywidualny plan działania
  • zrealizujemy usługi doradcze z określonymi rezultatami (przykład opisany w 'business case')
2. Pomoc w wyborze narzędzi wsparcia sprzedaży

  • przeanalizujemy narzędzia, metodyki i rozwiązania obecnie używane w Twojej organizacji,
  • doradzimy Ci jakie rozwiązania w zakresie wsparcia procesów sprzedaży (CRM, CX, Analityka, Raportowanie) będą adekwatne do Twoich potrzeb, wielkości organizacji oraz Twojego budżetu, sprawdzimy czy ten obszar wymaga zmian.
3. Rozbudowa zespołu sprzedaży
  • Pomożemy zatrudnić specjalistów sprzedaży, jak również kadrę średniego i wyższego szczebla
icon-alt
Porozmawiajmy, jak możemy Ci pomóc ?