Optymalizacja procesów sprzedaży
audyt i wdrożenie zmian - kanały sprzedaży bezpośredniej B2B i B2C

Klient
międzynarodowa firma szkoleniowa
Lokalizacja
Warszawa, PL
Czas realizacji
3 miesiące
Dofinansowanie KPO
budżet klienta
Informacje o projekcie
Projekt został zrealizowany dla polskiego oddziału międzynarodowej firmy dostarczającej specjalistyczne szkolenia, dedykowane dla certfikowanych specjalistów oraz przedsiębiorstw.
Głównym zadaniem była analiza i optymalizacja procesów w celu zwiększenia szans sprzedaży specjalistycznych usług szkoleniowych.
Stosowany przez firmę regionalny model sprzedaży nie uwzględniał specyfiki lokalnego rynku oraz bardzo mocnej konkurencji w Polsce.
Zastosowanie metodyki i model sprzedaży, działające w Wielkiej Brytanii, nie dawały zadowalających wyników sprzedaży w Polsce.
Głównym zadaniem była analiza i optymalizacja procesów w celu zwiększenia szans sprzedaży specjalistycznych usług szkoleniowych.
Stosowany przez firmę regionalny model sprzedaży nie uwzględniał specyfiki lokalnego rynku oraz bardzo mocnej konkurencji w Polsce.
Zastosowanie metodyki i model sprzedaży, działające w Wielkiej Brytanii, nie dawały zadowalających wyników sprzedaży w Polsce.
Wyzwania
Silni konkurenci usług szkoleniowych oferowanych przez firmę, wąska grupa odbiorców oferty, frustracja pracowników odpowiedzialnych za pozyskiwanie klientów i sprzedaż, zmiany w międzynarodowych strukurach organizacji i związane z tym spowolnienie w podejmowaniu decyzji. Rosnące oczekiwania dot. poprawy wyników wyzwoliły potrzebę dogłębnej analizy procesu sprzedaży oraz samej oferty. Dodatkowe wyzwania związane były ze specyfiką lokalnego rynku (wymagania klientów) oraz regulacjami prawnymi stosowanymi w Polsce.
Pomimo dużej suwerenności polskiego oddziału firmy, zmiany mogły być wprowadzone w granicach określonych przez ład korporacyjny (corporate governence) centrali firmy w Wielkiej Brytanii.
Pomimo dużej suwerenności polskiego oddziału firmy, zmiany mogły być wprowadzone w granicach określonych przez ład korporacyjny (corporate governence) centrali firmy w Wielkiej Brytanii.
Zespół projektowy
7 osób z działu sprzedaży i utrzymania klienta,
2 konsultantów SiriusHub (doświadczeni menadżerowie sprzedaży)
Sponsor projektu - Prezes Zarządu oddziału w Polsce
2 konsultantów SiriusHub (doświadczeni menadżerowie sprzedaży)
Sponsor projektu - Prezes Zarządu oddziału w Polsce
Główne cele
Poprawa wyniku sprzedaży
Usprawnienie pracy działu sprzedaży i obsługi klienta
Usprawnienie pracy działu sprzedaży i obsługi klienta


Rozwiązania & usługi
Zakres usług zrealizowanych w tym projekcie:
Rezultaty
Raport audytowy dla Zarządu zawierający m.in. zakres wprowadzonych i rekomendowanych zmian.
Wprowadzone zmiany dotyczyły:
- optymalizacja i automatyzacja procesów sprzedaży (uwzględnienie corporate governance)
- precyzyjnie zdefiniowane cele pośrednie sprzedaży
- standaryzacja raportowania i wewnętrznych KPI (dział sprzedaży i obsługi klienta)
- usprawnienie obiegu dokumentów i informacji
- wdrożenie dodatkowej metodyki sprzedaży dedykowanej dla nowego pakietu usług
- umożliwienie szybszej reakcji na zmiany rynkowe
- usprawnienie narzędzi do automatyzacji marketingu
Efekty (pomiar w drugim kwartale od wprowadzenia zmian):
- zwiększenie ilości 'sales leads' o 60% { QY/QY-1 }
- skrócenie czasu zamknięcia sprzedaży o 75% w wybranych grupach ofertowych
- zmniejszenie ilości błędów w ofertowaniu
- poprawa prognozy sprzedaży
- spójność i transparentność komunikacji w zespole sprzedaży, poprawa relacji interpersonalnych
- optymalizacja i automatyzacja procesów sprzedaży (uwzględnienie corporate governance)
- precyzyjnie zdefiniowane cele pośrednie sprzedaży
- standaryzacja raportowania i wewnętrznych KPI (dział sprzedaży i obsługi klienta)
- usprawnienie obiegu dokumentów i informacji
- wdrożenie dodatkowej metodyki sprzedaży dedykowanej dla nowego pakietu usług
- umożliwienie szybszej reakcji na zmiany rynkowe
- usprawnienie narzędzi do automatyzacji marketingu
Efekty (pomiar w drugim kwartale od wprowadzenia zmian):
- zwiększenie ilości 'sales leads' o 60% { QY/QY-1 }
- skrócenie czasu zamknięcia sprzedaży o 75% w wybranych grupach ofertowych
- zmniejszenie ilości błędów w ofertowaniu
- poprawa prognozy sprzedaży
- spójność i transparentność komunikacji w zespole sprzedaży, poprawa relacji interpersonalnych
Co dziś możemy zrobić dla Ciebie ?
1. Optymalizacja procesów sprzedaży
- po wstępnej analizie Twoich obecnych procesów zaproponujemy indywidualny plan działania
- zrealizujemy usługi doradcze z określonymi rezultatami (przykład opisany w 'business case')
- przeanalizujemy narzędzia, metodyki i rozwiązania obecnie używane w Twojej organizacji,
- doradzimy Ci jakie rozwiązania w zakresie wsparcia procesów sprzedaży (CRM, CX, Analityka, Raportowanie) będą adekwatne do Twoich potrzeb, wielkości organizacji oraz Twojego budżetu, sprawdzimy czy ten obszar wymaga zmian.
- Pomożemy zatrudnić specjalistów sprzedaży, jak również kadrę średniego i wyższego szczebla